رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد برچیده شدن پایه‌های مونوریل صادقیه گفت: پروژه مونوریل صادقیه که توسط شورای شهر در سال 83 به تصویب رسیده بود، توسط وزارت کشور وقت لغو و پذیرفته نشد، به همین دلیل شورای شهر در همان زمان لغو مصوبه و توقف کار را ابلاغ کرد و تکلیف این پروژه از همان موقع روشن بود.

مهدی چمران در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای شهر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: با لغو مصوبه پروژه مونوریل صادقیه و توقف کار،  شهرداری از مدت‌ها پیش می‌توانست نسبت به جمع‌آوری پایه‌های این پروژه اقدام کند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد نرخ بلیت اتوبوس و مترو که مورد اعتراضاتی از سوی فرمانداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌صورت مفصل و منطقی برای تعیین نرخ بلیت و کرایه‌ها بحث و بررسی شده است و نتایج آن را هم اعلام کردیم و اکنون موضوع را دنبال می‌کنیم تا به امید خدا بتوانیم مصوبه را به همان صورت اجرایی کنیم.
وی افزود: فرمانداری مسائل و مشکلاتی را در این زمینه طرح کرده است که روز یکشنبه هم در این مورد جلسه‌ای داشتیم و با فرماندار موضوعات را مطرح کردیم و در مسیر حل مشکلات قرار داریم که با منطقی که ما داریم، امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم.

چمران در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت کنونی آیا نرخ‌های جدید براساس مصوبه شورای شهر از 15 فروردین ماه قابل اجرا خواهد بود یا نه، گفت: برای اجرای مصوبات قاعدتا ما باید صبر کنیم که اعتراضی صورت نگیرد ولی چون تدارک‌های لازم دیده شده احتمالا شهرداری نرخ‌های جدید را به اجرا می‌گذارد و اگر مشکلی بود، می‌توانیم مشکلات را اصلاح کنیم.

وی همچنین در مورد سایر مصوبات دیروز جلسه شورای شهر افزود: یکی از مصوبات شورا بحث تابلوهای تبلیغاتی روی عرشه‌های پل‌ها بود که گاه به‌صورت نامناسب و ناهنجار هستند به همین دلیل با هماهنگی سازمان زیبا‌سازی‌ آیین‌نامه‌ای برای نحوه و شرایط نصب این تابلوها تصویب شد که براساس آن همه مشخصات این تابلوها از اندازه، نور، تمیزی، نحوه نصب و... مشخص خواهد بود.

کد خبر 104295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز